Equipe TTV Buitenpost 1 schrijft geschiedenis met eerste thuiszege

Voor de Friese tafeltennissers Jaap van Tijum, Arnoud Hofman en Thomas Kuijer stond er op zaterdag 16 maart wederom een belangrijk thuisduel gepland. Om omhoog te kunnen blijven kijken in de landelijke 2e-divisie moesten er weer zoveel mogelijk punten gesprokkeld worden, ditmaal tegen middenmoter ENTAC 1 uit Enschede. Met Thijs Smit, Tom Coenen en Joost Geesing traden de Tukkers aan in hun sterkste formatie.

Kopman van Tijum stond in Buitenpost op. Met drie knappe enkelspelzeges nam hij Kuijer en Hofman op sleeptouw. Kuijer speelde zich zaterdag uit zijn tafeltennis-dip. Hij proefde, na een dikke maand, weer eens de zoete smaak van twee overwinningen. Hofman wist zijn goede spel van een week eerder niet door te trekken. Mede dankzij sterk serveren knokte zich wél naar twee overwinningen. Het verloren dubbelspel kon een klein feestje daarna niet meer verpesten; voor het eerst in de geschiedenis van tafeltennisvereniging Buitenpost werd er een wedstrijd gewonnen op landelijk 2e-divisie-niveau: 7-3.

Dankzij de historische zege houden de Buitenposters de aansluiting met de middenmoot. Volgende week starten van Tijum, Hofman en Kuijer in Zoetermeer de tweede seizoenshelft. Daar zal, tegen het sterke deBoer Taverzo van tafeltennistalent Gabrielius Camara, de volgende horde genomen moeten worden om ook na de zomerstop actief te zijn in de landelijke 2e-divisie.