Nederlaag met perspectief voor TTV Buitenpost 1

Op zaterdag 9 maart kregen de Buitenposter-tafeltennissers Thomas Kuijer, Arnoud Hofman en aanvoerder Jaap van Tijum, na de gevoelige tik in Franeker (6-4 verlies), de kans op eerherstel. Om aan te haken in poule B van de landelijke 2e-divisie tafeltennis ontvingen zij koploper Pecos 1 uit Oegstgeest. Het team uit Zuid-Holland verscheen in de jacht op de titel met twee ex-eredivisie-spelers in Buitenpost: Antony Nader en Ibrahim Yildizlar. Zij werden bijgestaan door de talentvolle Jens Wiersma.

De al geruime tijd met zijn vorm worstelende Kuijer bleef zaterdag puntloos achter, maar speelde wel zijn beste wedstrijden van het seizoen. Bijna zorgde hij voor een sensatie; Nader wist een 2-0 achterstand weg te poetsen en de beslissende game met 9-11 te winnen. Hofman stak aan de eigen Marconistraat goed in zijn vel. Met overtuigende zeges op Wiersma en Yildizlar kreeg hij het publiek op de banken. Nestor van Tijum liet, met twee enkelspel-nederlagen en een verloren dubbelspel (met Kuijer), wat steekjes vallen. Hij zorgde, dankzij een overwinning op Yildizlar, nog wel voor een belangrijk punt.

Zo snoepten Hofman, Kuijer en van Tijum de titelfavoriet drie belangrijke puntjes af (iets wat concurrent FTTC eerder niet lukte). Volgende week hopen zij meer punten aan het totaal toe te voegen. Dan komt de nummer drie (ENTAC 1) op bezoek; met het oog op lijfsbehoud wederom een belangrijke wedstrijd.