Succesvolle Friese Kampioenschappen TTV Buitenpost

In Dokkum waren afgelopen zaterdag de Friese Kampioenschappen tafeltennis en TTV Buitenpost was met 36 deelnemers goed vertegenwoordigd. De clubkleuren waren in de meeste klassen ook na de poules nog goed zichtbaar achter de tafels, een teken dat er goed gepresteerd werd. Niet voor iedereen liepen de vervolgrondes goed af maar er werden toch veel prijzen binnen gesleept. In de hoogste categorie was titelverdediger Peter Verweij er niet bij en slaagde Jaap van Tijum er net niet in om de titel in Buitenpost te houden. In de finale verloor hij van Arnoud Meijer die hij in de poule nog de baas was geweest. In de D-licentie net daaronder pakten André Folmer en Jelle Bouwer de titel in het dubbelspel. Weer een klasse lager won Johan Bosma het zilver in het enkelspel, hij moest het in de finale afleggen tegen een ontketende Tamar Kooistra van Delta Impuls. In het dubbelspel haalden twee duo’s de halve finale maar dit was voor beiden het eindstation. In de F-klasse was het een grote Buitenpost-show. In het dubbelspel werd de finale gewonnen door Christiaan Zoethout en Magan Tahir van clubgenoten Tjipco Alma en Hans van der Wey. Ook in het enkelspel twee teamgenoten in de finale. Harm van Wieren wist in een mooie finale teamgenote Yvette Gombert te verslaan. Tjipco Alma en Menno de Kruif werden in de kwartfinale en de halve finale door Harm verslagen. Bij de G-licenties werd er ook goed gepresteerd door Buitenpost. Anine Stegeman en Linda Kleiker pakten daar goud in het dubbel. Linda wilde dit kunstje herhalen in het enkelspel maar werd in de finale gestuit door Christiaan die daarmee dus wel met twee keer een eerste prijs naar huis kon. In de H-klasse werd Jiska Kingma tweemaal kampioen alleen deed ze dit onder naam van TTV Drachten en telden de punten niet mee voor Buitenpost. Jacob Bos kwam in het enkelspel nog tot de halve finales.

Ook de jeugd deed het weer fantastisch met veel medailles. Vooral de 3e/4e klasse werd gedomineerd door TTV Buitenpost. Ilse van der Ploeg en Simon de Vries wonnen eerst samen het dubbelspel en mochten ook in het enkelspel de finale beslissen. Ilse was hierin te sterk voor Simon. Cas Paauw pakte daarachter nog het brons en won met Sikko Spijkerman van Nordic ook de tweede prijs in het dubbel. Luca Messchendorp won met Zheng Te Zhou het dubbelspel in de 5e klasse door in de finale te sterk te zijn voor Meindert-Jan van der Meer en Christian de Jong die daardoor het zilver kregen omgehangen. In de 1e klasse won Romke Havinga nog het brons door zijn teamgenoot Sjouke Spijkerman te verslaan in de troostfinale. In de 2e klasse lukte dit net niet voor Sjors Paauw die met het kleinst mogelijke verschil in de vijfde game genoegen moest nemen met de vierde plaats.

Net als vorig jaar won TTV Buitenpost weer de verenigingsbeker voor de best presterende club. Het was een hele mooie dag voor het Friese tafeltennis met een strak georganiseerd toernooi. Vanaf deze plaats willen we als vereniging onze dank uitspreken naar iedereen die dit toernooi mogelijk heeft gemaakt. Alle vrijwilligers van TTV Dokkum en de toernooileiding op de dag zelf, Jan Emmens en Wouter Emmens, bedankt voor jullie inzet!