Jeugd Buitenpost 3 naar remise bij DTTC ’78 2

De jeugd van TTV Buitenpost 3 heeft zaterdag in Appingedam een zwaarbevochten gelijkspel behaald tegen DTTC ’78 2. Ilse van der Ploeg, Simon de Vries en Rienk van der Bijl keken een groot deel van de wedstrijd tegen een – soms behoorlijke – achterstand aan. Door zeges in de twee laatste partijen kwam er uiteindelijk nog een 5-5 stand in de boeken.
Voor het zeer gastvrije DTTC ’78 kwamen Ruben Bolt, Robert Nijboer en Jarne Blokzijl in actie. Bij Buitenpost wisten Ilse van der Ploeg en Simon de Vries beiden twee partijen te winnen. Rienk van der Bijl zegevierde in één enkelspel en trok tegen Jarne Blokzijl in een spannende vijfsetter net aan het kortste eind.
In de dubbel konden Ilse van der Ploeg en Simon de Vries het net niet bolwerken tegen Jarne Blokzijl en Robert Nijboer, die al z’n drie enkels won. Ook in deze partij moest een vijfde game uiteindelijk de beslissing brengen.
Buitenpost 3 – van het team maakt ook Luca Messchendorp deel uit – komt uit in de tweede klasse A van tafeltennisdistrict Noord. De eerste wedstrijd verloor het team in Groningen tegen Vinkhuizen 2 (8-2). De tweede speelronde leverde een zege op Nordic 1 op (7-3).
In de stand neemt Buitenpost 3 met veertien punten uit drie wedstrijden de tweede plaats in, achter de ongenaakbare koploper Vinkhuizen (zeventien punten uit twee wedstrijden). Buitenpost 2 staat op de derde plek met dertien punten uit twee wedstrijden. Op zaterdag 9 maart staat de Marconistraatderby Buitenpost 3 versus Buitenpost 2 op het programma.