Wisselende resultaten Buitenposters op jeugdklassentoernooi

ZWOLLE – Ilse van der Ploeg, Sjouke Spijkerman en Romke Havinga van TTV Buitenpost hebben het afgelopen weekend in Zwolle meegedaan aan het zogeheten jeugdklassentoernooi. Op dit sterk bezette landelijke evenement behaalden de Buitenposter jeugdspelers wisselende resultaten.
Het jaarlijkse jeugdklassentoernooi is voor spelers die in de afdelingscompetitie de hoogste percentages hebben gehaald. Per klasse van een district mogen de beste vier spelers meedoen.
Namens district Noord kwamen Sjouke Spijkerman en Romke Havinga uit in de – op een na hoogste – B-klasse. Sjouke Spijkerman wist drie van de zeven poulewedstrijden te winnen. Dat leverde hem een verdienstelijke vijfde plaats op. Romke Havinga was een paar dichtbij een zege, maar moest uiteindelijk in alle zes partijen het hoofd buigen.
In de D-klasse slaagde Ilse van der Ploeg erin drie van de zeven poulewedstrijden in een zege om te zetten. Dat resulteerde in een vijfde plaats. De tegenstanders van Ilse van der Ploeg waren nagenoeg allemaal (een flink stuk) ouder wat haar prestatie de nodige glans gaf.
In het prachtige Landstede Sportcentrum, waar eveneens het NK tafeltennis werd gespeeld, was in klasse A de hoogste eer weggelegd voor Timothy Wong. Hij komt uit voor Assen 2, dat het komende zaterdag in de noordelijke jeugddivisie opneemt tegen Buitenpost 1. Assen is lijstaanvoerder. Buitenpost staat op de tweede plaats. De topper tussen Buitenpost en Assen wordt gespeeld in Buitenpost. De aanvang is 11.00 uur.