Buitenpost 3 boekt kleine overwinning op Ready 1

In het eigen onderkomen ontving Buitenpost 3 de nummer twee van de ranglijst in de 1e klasse D, Ready 1 uit Leeuwarden. Op vrijdagavond was Delta Impuls 2 even voorbij gedenderd en de nieuwe lijstaanvoerder geworden. Als nummer drie in de poule wist Buitenpost dat er maar een optie was en dat was winnen. Met de sterke kopman Harry van den Berg in de gelederen terwijl ook Sjors Brattinga en Jan Bosma een goed seizoen draaien bij Ready was deze opdracht even duidelijk als lastig. Joost Mulder beet zich stuk op Harry en Johan Bosma wist zich in zijn openingspartij niet langs Sjors te worstelen. Tussendoor had Rolf wel gewonnen van Jan in een wedstrijd die verder weinig analyse verdiende. Het dubbel was een van de sleutelwedstrijden en Joost en Johan speelden de enkelnederlagen van zich af met een fraaie winst op Harry en Sjors. Rolf kreeg daarna een clinic in effectiviteit van Harry al moest de nestor er hard voor werken. Een goede fase van Buitenpost leverde drie zeges op rij op. Joost had net op tijd de juiste mentale mindset gevonden om Sjors te verslaan in een zware vijfsetter met prachtige rally’s, Johan kende geen problemen met Jan en Rolf speelde daarna zijn beste wedstrijd van het seizoen tegen Sjors met mooi aanvallend spel. Met een 5-3 voorsprong rekenden de meeste bookmakers op een 6-4 eindstand maar de manier erop was zeker wel verrassend te noemen. Johan won in een schitterend duel in 5 sets van Harry maar Joost kon dit bonuspunt niet verzilveren en verloor in vijf sets van een sterk spelende Jan. Met de 6-4 overwinning kon iedereen wel leven uiteindelijk en Buitenpost doet nog prima mee.