Wedstrijdverslag Week 40 Jeugd

Buitenpost 1 staat bovenaan

In de afgelopen twee speelrondes heeft Buitenpost 1 de weg naar boven in gezet. Vorig weekend werd er onderling afgerekend met concurrent Argus 4 met 7-3 en afgelopen zaterdag was het DTTC ’78 1 die kennis maakte met de dadendrang van de Buitenposters. Door drie overwinningen van Romke Havinga en Sjouke Spijkerman en twee punten van Michael Steendam werden 8 van de 9 enkelpartijen in het voordeel van team 1 beslist. Yde Weistra was aanwezig om te dubbelen met Romke en ook deze wedstrijd werd gewonnen. Doordat Argus won met 6-4 liep Buitenpost 1 nog wat verder uit.

Nordic 1 blijft goed mee doen in de 2e klasse

Door een 6-4 overwinning op Delta Impuls 1 behoudt Nordic 1 zicht op de middenmoot. Zaterdag haalden ze een mooie teamprestatie door allemaal twee overwinningen binnen te slepen. Cas Paauw en Senna Detmar wonnen allebei van Bryan Minkes en Machteld Rosema terwijl Sanne de Jong wist te winnen van de sterke Anna Hankel en Machteld. Na de komende twee speelrondes gaat de poule splitsen waarbij de bovenste vier spelen voor promotie en de onderste vier strijden tegen degradatie. Nordic staat nu op de zesde plaats maar het gat naar boven is niet groot.

Buitenpost 2 behaalt weer tienklapper

De jeugd van team 2 blijft sterk spelen in de derde klasse. Er lijkt redelijk wat kwaliteitsverschil binnen de poule aanwezig te zijn want dit was al de derde keer dat het team met 10-0 wist te winnen. Simon de Vries moest een keer diep gaan in een vijfsetter tegen Janique Zwiep maar de overige wedstrijden werden door hem, Ilse van der Ploeg en Jaap Weterings overtuigend gewonnen. De koppositie wordt nu gedeeld met GTTC 3 die ook alle overwinningen aan elkaar rijgt. De onderlinge wedstrijd zal uitsluitsel moeten geven over de vraag welk team kampioen gaat worden.