Wedstrijdverslag Week 40 Heren 2 & 3

Buitenpost 2 pakt koppositie tegen GTTC 3 met 3-7 winst

Een mooi onderonsje zaterdag tussen de nummers twee en drie in de Noordelijke 2e divisie B waarbij de winnaar zich aan kop zou nestelen. De eerste drie potjes gingen in rap tempo. Rolf van Essen was niet opgewassen tegen Edwin van der Wal terwijl André Folmer en Jelle Bouwer behoorlijk tekeer gingen tegen Kevin Langerak en Thomas Groenevelt. Dit was geen voorbode voor de rest van de avond want de overige wedstrijden waren allemaal een stuk spannender. Ook het niveau was behoorlijk hoog. André had grote moeite met een sterk spelende Thomas en Jelle speelde een leuke partij met fraaie rally’s tegen Edwin. Beide wedstrijden gingen in vier sets naar Buitenpost. Daarvoor had Rolf ook in vier close sets verloren van Kevin maar in zijn laatste wedstrijd kon hij geen vuist maken tegen Thomas. In de laatste wedstrijden werd er nog genoten van een spannende vijfsetter tussen Jelle en Kevin met hele goede punten van beide kanten en ook de afsluiter tussen André en Edwin werd een leuke vijfsetter. Beide wedstrijden gingen weer naar Buitenpost en ook het dubbel van André en Jelle werd nipt in het voordeel beslist tegen Edwin en Kevin. Zo zat het voor Buitenpost absoluut niet tegen deze dag en had er voor GTTC zeker meer in gezeten. Vooral Kevin had moeite om te accepteren dat een zware trainingsstage in Frankrijk voor hem maar 1 puntje opleverde en Edwin had graag gezien dat de uitslag wat minder geflatteerd zou zijn. Toch was de algemene slotconclusie dat het leuk is om te doen, dat we er graag voor betalen en dat het een betere hobby is dan post bezorgen.

Buitenpost 3 had het zwaar tegen Midstars 2.

Buitenpost speelde vrijdagavond met Joost Mulder, Rolf Smid en Johan Bosma in Middelstum.
Johan begon tegen Talo Tamminga en het ging eerst gelijk op.
In de derde game verloor hij nipt met 14-12 en moest daarna toch weer de winst uit handen geven.
Ook de tweede partij van Joost tegen Richard Roossien kon alle kanten op, maar de winst ging in de vijfde set wederom naar Midstars.
Rolf begon tegen Peter de Hek weer als vanouds meteen met een vijfsetter. Deze keer was het slot van de partij wel verassend.
Rolf stond achter in de vijfde game en nam een time out, waarna Peter het kwijt was en Rolf het eerste punt voor Buitenpost op het scorebord zette.
Het dubbel van Rolf&Joost tegen Richard&Talo was deze keer geen succes en werd met 3-0 verloren.
Johan had vervolgens geen antwoord op de service van Richard en verloor dan ook.
Tegen Talo speelde Rolf alweer een spannende vijfsetter, maar ditmaal ging de winst wel naar de tegenstander.
Joost rekende hierna af met Peter en kreeg de beloning voor zijn goede spel.
In de laatste drie partijen lukte het de Buitenposters niet meer om een punt te pakken.
Midstars is wel een van de betere ploegen in deze poule, maar de eindstand van 2-8 viel toch wat tegen.
Wellicht heeft Buitenpost volgende week tegen Franeker meer kansen om wat punten binnen te harken.