Wedstrijdverslag Week 40 Heren 1 & Dames 1

Terreinverlies voor TTV Buitenpost 1 na remise in derde divisie

Tafeltennissers Jaap van Tijum, Thomas Kuijer en Koen Molewijk sloten op zaterdagmiddag 6 oktober de eerste competitiehelft af met een wedstrijd tegen Bit.nl 2 uit het Gelderse Ede. In de eigen zaal troffen zij een tegenstander die in poule G van de landelijke derde divisie zelden compleet was. Met Yorick Schurink, Alice Barendregt en Tom Hanegraaf verschenen de Edenaren nu wel volledig én met een sterke opstelling in Buitenpost.

Onder toeziend oog van de eigen supporters waren van Tijum en Kuijer beiden goed voor twee enkelzeges. Alleen ex-tweede divisie-speler Schurink was hen te snel af. Molewijk miste vastigheid en wedstrijdritme. Al serverend dwong hij nog wel een vijfde game af tegen Barendregt en diezelfde Schurink, maar daar bleef het bij. Tussen al het enkelgeweld door zorgde het inmiddels goed op elkaar ingespeelde duo van Tijum/Kuijer voor een overwinning in het dubbelspel. Zo zochten beide teams uiteindelijk met een gelijke stand (5-5) de kantine op.

Omdat concurrent Amsterdam ’78 dezelfde dag met 1-9 van een verzwakt Stede Broec wist te winnen, is de achterstand van de Buitenposters inmiddels opgelopen tot zes punten. Molewijk, Kuijer, van Tijum en Hofman starten de tweede seizoenshelft met een cruciale uitwedstrijd in Amsterdam. Om de titelkansen levend te houden zal er in de hoofdstad een positief resultaat geboekt moeten gaan worden.

Dames pakken punten in thuiswedstrijd.

Zaterdag 6 oktober speelden Anine Stegeman, Simone Pander en Rianne Komrij tegen Entac uit Enschede.
Anine begon de wedstrijd sterk tegen Marjolein Apeldoorn en haalde het eerste punt binnen. Ook wist ze van Zhihong Yang te winnen. De laatste wedstrijd tegen Kim Versteeg was spannend. Deze vijfsetter ging helaas verloren.
Simone wist met goed doordacht spel te winnen van Kim en Zhihong. Door een blessure kon ze haar eigen spel niet spelen, waardoor ze Marjolein moest feliciteren.
Rianne kreeg meer controle over haar batje met nopjes en wist te winnen van Zhihong en Kim. Marjolein speelde heel beheerst en haalde voor Entac een punt binnen.
Anine en Rianne wonnen het dubbel gemakkelijk waardoor de uitslag 7-3 werd.
In de tussenstand staat het damesteam nu tweede. Volgende week gaan de dames op bezoek bij Wezep.