Wedstrijdverslag Week 41 Jeugd

Jeugd TTV Buitenpost 1 ziet voorsprong klein beetje slinken

Het eerste jeugdteam zag in de 1e klasse concurrent Argus 4 geen punt verspelen en moest dus toestaan dat ze weer twee punten dichterbij kwamen. Zelf won Buitenpost keurig met 2-8 bij de nummer 3 FTTC 2 in Franeker. Romke Havinga bleef ongeslagen, Yde Weistra en Michael Steendam verloren allebei van Robin Simon maar scoorden wel twee keer tegen Pieter Ruurd Miedema en Jasper Bosch. Ook het dubbel van Romke en Yde werd gewonnen. De voorsprong bedraagt nog steeds vier punten en dus staat het team er goed voor.

Nordic 1 beleeft moeizame middag tegen TTV Vinkhuizen

In de 2e klasse was het sprokkelen geblazen voor Nordic tegen de nummer twee van de competitie. Sjors Paauw en Sanne de Jong wisten allebei te winnen van Robin Barlinckhoff maar hier bleef het helaas bij. Senna Detmar lukte het niet om deze wedstrijd te winnen en tegen Mak Cats en Jerry Zhuo konden alle drie de spelers van Nordic niet op het scorebord komen. Er is nog een kleine kans om de bovenste vier te halen in de laatste ronde. Nordic speelt dan zelf tegen de nummer laatst en moet hopen dat de concurrenten veel punten laten liggen. Ook als dit niet lukt speelt het team een prima seizoen tot nu toe.

Buitenpost 2 kende een vrije ronde maar er werd wel Table Stars gespeeld door Buitenpost 3 en 4. In Harkstede stond een onderlinge ontmoeting op het programma waarbij team 3 met 3-2 te sterk was. Mickay Lubben en Meindert-Jan van der Meer wonnen allebei van Christian de Jong en verloren allebei van Luca Messchendorp. Het dubbel was dus doorslaggevend en hier waren Mickay en Meindert-Jan wat te sterk. Buitenpost 3 won de andere wedstrijd met 1-4 van DOTO 1. Meindert-Jan verloor van Merel Alberts maar Mickay wist deze te winnen. Ook wonnen ze allebei van Nick van der Reep en samen pakten ze weer het dubbel.
Buitenpost 4 won ook met 1-4 van Nordic 2. Luca won beide wedstrijden van Annika de Jong en Wesley Kreule. Christian won wel van Wesley maar niet van Annika. Samen wonnen ze het dubbel.