Wedstrijdverslag Week 39 Heren 4, 5 & 7

Team 4 Verliest in Haskerdijken
Team 4 verloor vrijdag avond met duidelijke cijfers (8-2) van Delta Impuls 3. Ook werden 108 ratingpunten in Haskerdijken achtergelaten. Het dubbel werd overigens wel netjes gewonnen, en Harry wist een partijtje net wel, en Yvette en Harm net niet te winnen. 6 wedstrijden in 5 games, 00:30 klaar. Voor het overige is de herinnering van het team wat vaag anders dan dat de overwinning door Delta terecht was, en het verder een prima avond was, afgesloten met drankjes op de club tot in de late uurtjes….

Buitenpost 5 boekt mooie zege op DOV 1

In de 2e klasse kwam Buitenpost 5 sterk voor de dag met een 8-2 zege op DOV uit Leeuwarden. Door de grote overwinning doet team 5 goede zaken in de poging om bij de eerste vier te eindigen zodat de promotiepoule bereikt wordt. Er wachten echter nog drie lastige wedstrijden voor het zover is en er kan gezien de stand nog van alles gebeuren. Opvallend aan de zege was dat kopman Magan Tahir de puntjes liet liggen, zijn eerste verliespartijen van het seizoen. Hij had niet voldoende antwoord op het spel van zijn tegenstanders en haalde zelf niet zijn gebruikelijke niveau. Positief als hij is bleef hij hier niet te lang in hangen en zijn twee teamgenoten Jelmer de Graaf en Menno de Kruif pakten het supergoed op. Allebei bleven ze ongeslagen deze avond en konden daarmee toch een fraaie uitslag neer zetten. Ze hoefden beiden zelfs geen game in te leveren. Jelmer won met Magan ook nog het dubbelspel dus al met al een prima resultaat.

Buitenpost 7 onderuit tegen sterk Drachten 3

In de derde klasse D kwam Buitenpost 7 behoorlijk tekort tegen Drachten 3. Dit team is favoriet voor het kampioenschap en dus was de nederlaag geen verrassing. Arjan Wiersma deed twee pogingen om op het scorebord te komen maar verloor in vier games van Jeroen Hulshoff en Jaap Prins, vooral tegen die laatste waren er spannende standen. In zijn laatste poging lukte het wel tegen Hillebrand Komrij waarmee hij net op tijd de eer voor Buitenpost wist te redden, 1-9. Rianne Komrij begon tegen haar eigen vader en wist deze familiestrijd niet in haar voordeel te beslissen. Tegen Jaap kwam ze nog tot een gamewinst maar meer zat er voor haar deze avond niet in. Invaller Wichard Pander speelde sterk tegen Jaap maar verloor helaas in een spannende vijfsetter. Daarna kwam hij wat minder in het stuk voor tegen Hillebrand en Jeroen.