Wedstrijdverslag Week 39 Heren 6

Afgelopen maandag speelde Buitenpost 6 alweer de vierde wedstrijd van het seizoen tegen Griffioen 1. Vanuit Groningen vertrokken Hans van der Wey en Christiaan Zoethout richting Wolvega met een tussenstop in Buitenpost om Tjipco Alma op te halen. Vanaf de eerste wedstrijden was de gedachte dat het een moeizame avond zou worden, Christiaan verloor namelijk de openingspartij van Mient Bouius en Tjipco kende een stroeve start met nipte winst tegen Chris Peschar. Halverwege de avond werd toch duidelijk dat de overwinning naar Buitenpost zou gaan. Uiteindelijk was alleen Mient Bouius een maatje te groot voor team 6 met drie overwinningen. Hans won zijn eerste twee partijen keurig in drie sets van Piet van Oudenaren en Chris en verloor op 2-7 de laatste wedstrijd van Mient. Tjipco was halverwege nog het dichtste bij een overwinning op Mient gekomen maar kon het niet afmaken en de derde en vierde game en moest in de 5e game toch duidelijk zijn meerdere erkennen. Hans en Christiaan wonnen hun vierde dubbel op rij en dat blijven toch belangrijke puntjes. Het was een sportieve avond met mooie partijen, in de volgende ronde wacht Bergum 1.