Wedstrijdverslag Week 39 Heren 1 t/m 3

Herenteam TTV Buitenpost 1 rekent af met rode lantaarndrager

Op zaterdagmiddag 29 september telde er voor tafeltennissers Thomas Kuijer, Arnoud Hofman en Koen Molewijk één ding: zoveel mogelijk punten pakken tegen de hekkensluiter en bijna zekere degradant Rijnsoever 1. Om zicht te houden op de eerste plek van poule G in de landelijke 3e-divisie moest er in het eigen Buitenpost gewonnen worden van de vrijuit spelende Jeroen Holten, Johan Vliegenthart en Pascal Breuer.

Met drie simpele enkelspelzeges liet aanwinst Kuijer zien dat hij zich inmiddels aardig thuis voelt in Buitenpost. Hofman worstelde met zijn vorm én zijn tegenstanders. Hij stoeide zich langs Vliegenthart en Breuer, maar had geen antwoord op de harde backhand van Holten. Ook Molewijk kende een lastige middag. Met pijn en moeite kreeg hij alleen Vliegenthart op de knieën. Dat Kuijer en Hofman nog niet eerder als duo aan tafel stonden was te merken in het dubbelspel. Pas in de vijfde game zorgden zij voor het cruciale punt, waardoor de Buitenposters alsnog uitliepen naar een ruime score: 7-3.

Door de overwinning is TTV Buitenpost een punt ingelopen op koploper Amsterdam ’78, maar moet het ook rekening blijven houden met achtervolger Stede Broec. Op zaterdag 6 oktober sluit het team de eerste competitiehelft af. Dan is Bit.nl de tegenstander.

Vrijdagavond won Buitenpost 2 met grote cijfers van Actief Vries 1, in Yde werd het 2-8. Rolf van Essen beet het spits af tegen Gijs van den Bergh, begon sterk maar verviel te snel in passief spel toen het zelfvertrouwen na wat foutjes afnam. Met meer geluk dan wijsheid werd tegen Gijs nog gewonnen maar tegen Gert-Jan Huiskes en Wouter Emmens was dit niveau te weinig. Tussendoor haalde hij wel in het dubbelspel met André Folmer een goed niveau en dit was goed voor winst in vier games op Gert-Jan en Wouter. André kende zelf weinig moeite in zijn enkelpartijen en hoefde geen game af te staan. Door scherpte op de juiste momenten en profiterend van zijn sterke service voor kwam hij overwerk voor zichzelf. Tegen Gijs produceerde hij zelfs nog een fantastisch punt achter zijn rug langs. Jelle Bouwer kende een stroeve start tegen Wouter maar kwam daarna goed los en ging steeds beter spelen. Met steeds meer vertrouwen kwam hij weer aardig richting het niveau wat we van hem gewend zijn en wist hij Wouter alsnog in vijf games te verslaan. Dit niveau kon hij de rest van de avond vast houden en zodoende won hij ook verdiend van Gijs en Gert-Jan. Een mooie opsteker voor Jelle om weer eens ongeslagen te blijven na een periode van tegenslag.
Door de overwinning komt Buitenpost 2 op gelijke hoogte met GTTC 3 aan kop met Argus 2 er een puntje achter.

Buitenpost 3 speelt marathon van 5 uren tegen GTTC 4

De openingswedstrijd van Joost Mulder was meteen typerend voor de rest van de avond, hij speelde een lange vijfsetter tegen Klaas Kwakkel.
Joost boog knap een 2-1 achterstand om in een 3-2 overwinning. Vervolgens speelde Johan Bosma als uitzondering wel een snelle partij tegen Ruud Peters. Johan had geen antwoord op de service van Ruud en verloor kansloos. Daarna weer een spannende vijfsetter van Rolf Smid tegen Bas Veenhoven. Rolf kwam knap terug na een 2-0 achterstand, maar in de vijfde game ging het weer mis. In het dubbel speelden Rolf en Joost echt een top wedstrijd. De eerste game werd nipt verloren met 18-16, maar daarna sloegen ze de Groningers helemaal weg. Na het dubbel zette Buitenpost goed door en won Joost heel knap van de Groninger kopman Ruud. Met een 3-2 voorsprong leek het voor Buitenpost de goede kant op te gaan.
Daarna speelde Rolf weer zijn vertrouwde vijfsetter, ditmaal tegen Klaas. Frustrerend was wederom de daarbij behorende 11-9 verlies in de laatste game. Ook Johan speelde daarna een vijfsetter tegen Bas. Het zelfvertrouwen was even weg en daarom was het begin slecht.
Toch herpakte Johan zich en begon steeds beter te spelen, alleen jammer dat de vijfde game weer werd verloren.
Rolf speelde daarna tegen Ruud en minder prettige wedstrijd en verloor dan ook deze partij.
Joost kon na zijn twee overwinningen in de laatste partij tegen Bas ook geen potten meer breken. Wel opvallend was het dat Joost met prima spel een game toch met 11-0 verloor.
Ook de laatste wedstrijd van de avond ging verloren in vijf games, door de vele foute services maakte Johan het zichzelf wel heel moeilijk en verloor dan ook van Klaas. Al met al waren het vijf spannende uren, maar 7-3 is toch een teleurstellend resultaat voor Buitenpost.