Wedstrijdverslag Week 38 Jeugd

Het tweede jeugdteam van Buitenpost mocht afgelopen weekend even bijkomen van de grote uitslagen in de eerste twee rondes. Al hadden ze graag de vorm nog even door getrokken maar de tegenstander kon zaterdagmiddag helaas niet. In Buitenpost speelden wel het eerste jeugdteam en Nordic 1 uit Kollum waarmee we dit seizoen samenwerken.

Buitenpost 1 nam het in de 1e klasse op tegen Dokkum 2 en dit werd een mooie 8-2 overwinning voor de Buitenposters. Sjouke Spijkerman was deze middag uitstekend op dreef met drie winstpartijen op Joël Misiedjan, Silas de Jager en Iwan de Jager waarbij hij vooral de laatste slim en geduldig bespeelde. Michael Steendam en Romke Havinga hadden zich eerder al stuk gebeten op de taaie Iwan die met noppen speelt. Tegen Silas en Joël werden de enkelpartijen door alle Buitenposters gewonnen al gaven de twee goed partij. Het dubbelspel van Romke en Sjouke ging in vier sets gewonnen tegen Iwan en Silas. Door de 8-2 zege staat Buitenpost nu tweede met een puntje achterstand op Argus 4, de tegenstander van komende zaterdag.

Nordic 1 nam het de tafel ernaast op tegen Actief Vries 1, een van de sterkste teams in de 2e klasse. Cas en Sjors Paauw speelden samen met Sanne de Jong en deden er alles aan om op het scorebord te komen tegen Henk Weering, Sietse Dijt en Anna Rass. Sjors speelde zijn eerste wedstrijd dit seizoen en moest even opwarmen, na duidelijk verlies tegen Sietse en Henk kwam hij tegen Anna dichter in de buurt maar zat een verrassing er niet in. Sanne had de meeste kans tegen Sietse maar ook zij slaagde er niet in om tot winst te komen. Cas speelde de hele middag prima, verloor in vier sets van Henk en speelde een spannende vijfsetter tegen Anna waarin hij net aan de verkeerde kant van de score zat. In de laatste wedstrijd van de middag kwam dan toch de beloning voor het harde werk, Cas won van Sietse en redde zo de eer, 1-9.