Wedstrijdverslag Week 38 Heren 6 t/m 8

In de derde klasse is Buitenpost 6 op stoom en werd ook de derde wedstrijd ruim gewonnen. Dit keer was op vrijdagavond Dokkum 6 het slachtoffer van de Buitenposter dadendrang. In eigen huis werd het maar liefst 9-1 voor Tjipco Alma, Hans van der Wey en Christiaan Zoethout. De jonge tegenstanders lieten zich vanuit de underdogpositie echter niet zo maar aan de kant zetten. Waar Hans nog nipt in vijf games de baas wist te blijven over Roan Hoeksma kon Jelmer de Vries wel nipt aan de goede kant van de score blijven tegen Tjipco met 9-11 in de beslissende game. In de openingspartij had Vincent Timmerman ook al goed van zich af gebeten tegen Christiaan. Team 6 was gewaarschuwd en vervolgens goed bij de les. De rest van de wedstrijden werden allemaal overtuigend gewonnen en zo liep team 6 uit naar de ruime overwinning die hen na drie wedstrijden ruim op kop zet.

In de andere poule van de derde klasse had Buitenpost 7 een lastige uitwedstrijd bij FTTC 4. De zorgen namen alleen maar toe vanwege de derde speler die ontbrak waardoor er al begonnen werd met een 3-0 achterstand. Rob van der Leeden en Arjan Wiersma deden flink hun best maar waren niet opgewassen tegen de ervaren noppenspeler Jan Hartkamp en de sterk spelende Amnoi Tanpa. Wel wisten ze beiden keurig van Ronald van der Meer te winnen zodat ze niet geheel puntloos naar huis gingen. De nederlaag levert team 7 momenteel wel de laatste plaats op in de poule en dus zullen er in de volgende wedstrijden weer meer punten gepakt moeten worden.

Buitenpost 8 trok thuis even goed van leer tegen het jonge ODI 4 in de vijfde klasse. Alle wedstrijden werden gewonnen door Buitenpost waar Jacob Bos, Jaap Weterings en de debuterende Siedo Spijkerman in actie kwamen. Die laatste had nog een vijfde set nodig tegen Wychard Walinga maar de overige wedstrijden gingen in drie of in vier sets terecht naar de thuisploeg. Even lekker voor het vertrouwen na een gelijkspel en een verlies. Er werden leuke partijen gespeeld en de jonge Oudegaasters deden goed hun best maar ze kwamen net wat te kort.