Wedstrijdverslag Week 38 Heren 2, 4 & 5

In Oudega speelde Buitenpost 2 vrijdagavond een leuke wedstrijd tegen het eerste team van ODI 1. Mooie rally’s werden afgewisseld met strenge persoonlijke toespraken als er een balletje mis geslagen werd. Niemand hoefde zich verbaal in te houden want de andere teams van ODI speelden deze avond uit en hier werd dankbaar gebruik van gemaakt. Anko Baarda en André Folmer, de kopmannen van beide teams toverden de hele avond erop los en dit leverde twee winstpartijen per persoon op. In de afsluitende wedstrijd mochten ze onderling uitmaken wie de sterkste speler van de avond was. Dit werd een terechte overwinning voor André die daarmee de 4-6 winst binnen haalde. Jelle Bouwer begon met winst op Richard Klein maar beet zich stuk op Anko en een sterk spelende Jan Ale Maat. In de vijfde set waar genoeg spanning en dramatiek in zat voor 5 films, kwam Jelle op wonderbaarlijke wijze terug om na een dubbele time-out toch met 13-11 aan het kortste eind te trekken. Rolf van Essen kende in de kleedkamer een stroeve start maar dit werd later opgelost door supporter en materiaalman Wim. Rolf snoepte een game af van Anko en speelde sterk in het dubbelspel samen met André wat winst opleverde tegen Anko en Jan Ale. Tot de wissel in de vijfde game ging het ook prima tegen Jan Ale maar was het einde niet goed genoeg voor winst. Deze winst kwam er wel overtuigend in zijn laatste pot tegen Richard. In de kantine van de familie Baarda werd er op smakelijke en gezellige wijze nog even door geanalyseerd en gelachen waarbij we niks te kort kwamen, behalve tijd.

Team 4 wint nipt van Team 5
Afgelopen vrijdag stonden team 4 en team 5 in de tweede klasse tegenover elkaar. Na een lange avond (pas om 00:40 was de laatste wedstijd gespeeld, mogelijk veroorzaakt door 6 wedstrijden die over 5 games gingen?), gaf het wedstrijdformulier een 6-4 winst voor team 4 weer. Yvette, Harm en Harry (gesteund door Ralph die herstellende is van een arm-blessure) wonnen van Magan, Nuas en Menno. Bijzonder is dat team 4 maar een game meer won (21-20), en opgeteld zelfs 3 punten minder scoorde (413 – 416). Magan behield zijn ongeslagen status in dit seizoen al was Yvette dichtbij een verrassing; pas in de vijfde game was Magan haar toch de baas. Menno had niet zijn avond, en Nuas zal tevreden zijn met zijn zege op Yvette. Harm en Harry gingen met 2 winstpunten naar huis en ook het dubbel ging naar team 4. Het was een gezellige avond met spannende wedstrijden. Of iedereen op zaterdag om 08:00 bij de buurtsuper klaar stond om de boodschappen te doen, is niet bekend.