Wedstrijdverslag Week 38 Heren 1 & Dames 1

TTV Buitenpost 1 boekt zege ondanks ziekte en materiaalproblemen

De derde competitieronde bracht de tafeltennissers van Buitenpost op zaterdag 22 september een belangrijke wedstrijd tegen de koploper; Stede Broec 1. In Grootebroek hoopten Jaap van Tijum, Thomas Kuijer en Arnoud Hofman een gooi te doen naar de koppositie. Zij moesten daarvoor wel langs de ‘local heroes’ Rogier Wijker, Roy Broersen en Arjen de Jong.

Het werd een gedenkwaardige strijd. Kersvers teamlid Kuijer kende in Grootebroek een valse start met een nederlaag tegen Wijker en een stukgeslagen batje. In het dubbelspel raakte Kuijer zijn partner van Tijum en sloeg hij zijn frame doormidden. Met zijn reservebatje zorgde hij stoïcijns alsnog voor het dubbelpunt én twee enkelzeges. Hofman liep al een hele week met een zware verkoudheid, maar voelde zich goed genoeg om toch mee af te reizen. Op het tandvlees vocht hij zich naar twee overwinningen, maar dat hadden er eigenlijk drie moeten zijn. Helaas voor de lange Heerenvener was de koek net iets te vroeg op, want Wijker wist in de beslissende game vier matchpoints weg te werken. Ook van Tijum liet tegen de ongeslagen Wijker een overwinning glippen. De kopman uit Winsum liet Broersen en de Jong echter niet ontsnappen.

Dankzij de uiteindelijke 3-7 eindstand zijn de Buitenposters nu Stede Broec 1 voorbij. Het gat met de nummer één Amsterdam ’78 1 is slechts drie punten en dat is, met nog zeven wedstrijden te gaan, te overbruggen. Zaterdag 29 september kan het vlaggenschip belangrijke punten pakken. Zij ontvangen dan de hekkensluiter Rijnsoever 1. Aanvang: 16.00 uur.

Verlies voor dames 1

Op zaterdag 22 september speelden de dames in Utrecht tegen SVE 3. Rianne Komrij begon erg sterk tegen Judith Stoef en won in 3 games. In de tweede wedstrijd speelde Rianne ook goed, maar moest Yusra Almudhafar na 4 games feliciteren. Rianne wist haar goede spel aan te houden in de derde wedstrijd tegen Suzan Klomp maar toch wist Suzan het wedstrijdpunt na 5 games binnen te slepen. Linda Kleiker had in tegenstelling tot vorige week haar dag niet en verloor zelfs in 3 games van een beterspelende Yusra en Judith en in 5 games van Suzan. Anine begon spannend tegen Judith maar wist de laatste twee games van de vijfsetter overtuigend te winnen. Daarna won Anine vrij gemakkelijk van Suzan in 4 games. Helaas wist Anine haar goede spel niet aan te houden en verloor in 4 games van Yusra. Linda en Rianne verloren de dubbelpartij in 4 games van Suzan en Yusra. Eindstand: 7-3 verlies.