Wedstrijdverslag Week 37 Jeugd

Buitenpost 1 wint bij GTTC 2 met 3-7

Het eerste jeugdteam won ook hun tweede wedstrijd van het seizoen in de 1e klasse. In Groningen wist Romke Havinga ongeslagen te blijven en al zijn wedstrijden te winnen. Michael Steendam kon twee wedstrijden naar zich toe trekken en won van Hidde Smidt en Leon Bouma, tussendoor verloor hij van Michiel Weitenberg. Ook Sjouke Spijkerman verloor van Michiel in een hele spannende vijfsetter waar het hem in de vierde en vijfde set niet mee zat. Zijn eerste partij moest hij ook al aan Leon laten maar gelukkig pakte hij tegen Hidde toch nog zijn puntje mee. Ook in het dubbel was hij belangrijk, samen met Romke won hij van Hidde en Leon.

Nordic 1 boekt nipte overwinning op Oldambt 2

In de tweede klasse kwam Nordic 1 weer in actie met dezelfde opstelling als vorige week. Cas Paauw won dit keer twee wedstrijden, evenals Senna Detmar. Ze wonnen allebei van Haron en Milou Tuin en moesten beiden hun meerdere erkennen in Joyce Schuur. Sanne de Jong won wel van Milou maar niet van Haron en verloor net als Cas en Senna ook van de sterk spelende Joyce. Het gewonnen puntje in het dubbelspel bleek dus een hele belangrijke. Voorlopig staat het team knap in de middenmoot maar het seizoen is nog jong en de verschillen klein.

Buitenpost 2 haalt weer de maximale score

In de derde klasse won Buitenpost voor de tweede keer op rij met 10-0. Dit keer werd in de uitwedstrijd gewonnen van De Treffers ’70 4 in Klazienaveen. Jaap Weterings, Simon de Vries en Rienk van der Bijl bleven alle drie ongeslagen tegen Kees van Beilen, Ergun Kolijn en Rick Oldenhuis en daarmee staat het team logischerwijs bovenaan met twintig punten. In een poule met 7 teams wachten er echter nog uitdagingen genoeg in deze klasse.