Wedstrijdverslag Week 37 Heren 1 & Dames 1

Friese triomf in Zuid-Hollands Oegstgeest voor tafeltennissers Buitenpost

Voor het eerste herenteam van TTV Buitenpost stond op zaterdagmiddag 15 september de eerste verre uitwedstrijd van het 3e-divisie-seizoen op de kalender. In Oegstgeest gingen Thomas Kuijer (inmiddels blessurevrij), Jaap van Tijum en Arnoud Hofman de strijd aan met Pecos 3; Jens Wiersma, Thomas Jansen en Maaike van de Pavoordt. Het had er alle schijn van dat dit wel eens een spannende confrontatie kon worden. Beide ploegen waren namelijk (met vijf en vier punten) ongeveer even goed aan het seizoen begonnen.

Kuijer kampte met opstartproblemen in zijn openingswedstrijd tegen Wiersma. Hij gaf zijn debuut voor de Buitenposters echter, met zeges op van de Pavoordt en Jansen, alsnog glans. Aanvoerder van Tijum begon eveneens met een nederlaag; hij verloor van Jansen. Met al zijn ervaring en werklust trok hij wél zijn wedstrijden tegen Wiersma en van de Pavoordt over de streep. Met enig fortuin wist Hofman hetzelfde te presteren. Op de goed serverende Jansen kreeg ook hij onvoldoende vat. Kuijer en van Tijum zorgden in het dubbelspel voor een belangrijk bonuspunt. Dankzij een degelijke 0-3 zege op het duo Wiersma/Jansen werd Pecos 3 in eigen huis op een 3-7 nederlaag getrakteerd.

Door de overwinning bezit TTV Buitenpost 1 nu de derde plek in poule G van de landelijke 3e-divisie. Het gaatje met de onderste ploeg is geslagen en de Buitenposters hebben de tegenstander van komende zaterdag (koploper Stede Broec 1) in het vizier.

Ruime winst dames Buitenpost 1

Op zaterdag 15 september reisden de dames, Anine Stegeman, Rianne Komrij en Linda Kleiker, af naar Docos 1 in Leiden. Anine begon de middag met een 2-0 voorsprong tegen Astrid Koppers, Astrid veranderde in de derde set haar spel maar uiteindelijk wist Anine in de vijfde set aan het langste eind te trekken. In de tweede wedstrijd wist Anine met erg goed spel van Yolanda Bloemen te winnen met 3-0. Ellen Hoogervorst bepaalde het spel in de laatste wedstrijd en Anine verloor dan ook met 3-0. Rianne verloor haar eerste wedstrijd in 5 sets van Yolanda ondanks goed spel maar met te veel gemaakte fouten. Ditzelfde gebeurde tegen Ellen maar dan verloor Rianne in 4 sets. Gelukkig was ze meer gewend aan haar nieuwe batje in de laatste wedstrijd en wist ze in 4 sets van Astrid te winnen. Linda had een goede dag en door haar eigen spel te spelen wist ze in 3 sets van Ellen en Astrid te winnen. Yolanda maakte het haar nog lastig, maar toch wist Linda door rustig te blijven in 4 sets te winnen. Anine en Rianne speelden samen een goed, maar spannend dubbel en wisten in 5 sets van Astrid en Ellen te winnen. Hierdoor nemen de famkes 7 punten mee naar huis en staan ze nu bovenaan in de poule. Volgende week reist dezelfde samenstelling af naar SVE 3 in Utrecht.