Wedstrijdverslag Week 36 Jeugd

Buitenpost 1 wint met 6-4 van FTTC 2.

In Kollum won Buitenpost zaterdag nipt van FTTC 2 in de 1e klasse. Vorig seizoen gepromoveerd uit de 2e klasse en nu starten met een overwinning is een knappe prestatie. Romke Havinga en Sjouke Spijkerman wonnen allebei van Pieter Ruurd Miedema en Robin Simon en in het dubbelspel deden ze dit ook. Kim Antonisse was net een maatje te groot deze middag. Michael Steendam begon met winst op Pieter Ruurd en weerde zich knap in de andere twee wedstrijden maar hij kon deze niet naar zich toe trekken.

Nordic 1 verliest met 3-7 van DTTC ’78 2.

Sanne de Jong en Senna Detmar moeten het dit seizoen in de 2e klasse zonder kopman Sjouke Spijkerman doen en vormen dit seizoen een combinatieteam met Cas en Sjors Paauw van Buitenpost. Cas speelde samen met Sanne en Senna tegen het sterke DTTC ’78 en moesten dan ook een verlies toe staan. Het lukte hen alle drie om te winnen van Lorenzo Hut zodat iedereen een steentje bij kon dragen aan de punten. Jarne Blokzijl en Luuk Silvrants waren deze dag te sterk.

Buitenpost 2 begint met 10-0 winst op Oldambt 3.

In de 3e klasse bleven Ilse van der Ploeg, Rienk van der Bijl en Simon de Vries ongeslagen tegen de meiden van Oldambt. Wendy Buiter, Aafke Greydanus en Birte Tuin kwamen duidelijk nog wat te kort. Alleen Rienk moest een game af staan aan Aafke maar de rest van de wedstrijden werd allemaal overtuigend gewonnen. Het is een grote poule met acht teams en Buitenpost zal proberen om bij de bovenste vier te eindigen zodat de kampioenspoule wordt bereikt.