Wedstrijdverslag Week 37 Heren 6 t/m 8

Op vrijdagavond werden er in de eigen zaal in Buitenpost drie wedstrijden afgewerkt. Buitenpost 6 ontving in de 3e klasse E YOS 2 uit Ysbrechtum terwijl Buitenpost 8 op de tafel ernaast het derde team van YOS als tegenstander kreeg in de 5e klasse. Op de laatste tafel speelde Buitenpost 7 tegen Dokkum 5 in de 3e klasse D.

Buitenpost 6 behaalde een zwaarbevochten 7-3 overwinning op YOS 2. De helft van de wedstrijden werden pas in de maximale vijfde game beslist. Christiaan Zoethout verloor zijn openingswedstrijd met 14-16 in de vijfde game van Steve Livsey maar kon gelijk daarna revanche nemen in het dubbelspel tegen Jelmer Venema en Nico Dijkstra. Samen met Hans van der Wey stond hij dit keer met 16-14 in de vijfde game aan de goede kant van de score. Hans was begonnen met winst op Jelmer en zette daarna door met een overtuigende zege op Steve. In zijn laatste wedstrijd moest hij toch nog een nederlaag incasseren in een zware vijfsetter tegen Nico. Simone Pander startte met een overwinning in vijf games op Nico en leek dit ook te doen tegen Jelmer. Na een knappe comeback kwam ze terug van twee games achterstand en nam ze een ruime voorsprong in de vijfde. Dit keer kwam Jelmer met de comeback en snoepte alsnog de winst af met 9-11. Simone herstelde zich prima in haar laatste wedstrijd met een duidelijke winstpartij tegen Steve. Christiaan maakte de teamprestatie compleet door zijn laatste twee wedstrijden in vier sets te winnen van Nico en Jelmer zodat alle Buitenposters met twee winstpartijen eindigden.

Buitenpost 7 pakte een knappe 6-4 overwinning op Dokkum 5. De overwinning kwam pas in de slotfase tot stand want tot 3-4 werden de wedstrijden om en om gewonnen. Arjan Wiersma begon met een verlies tegen de sterke Siemon Klijnstra pakte daarna overtuigend de winst op Frans Amerongen en eindigde met een spannende vijfsetter tegen Simon Riemersma die hij nipt naar zich toe wist te trekken. Romke Havinga deed deze avond precies hetzelfde alleen dan in een andere volgorde. Hij speelde sterk in zijn eerste officiële wedstrijd bij de senioren en kan met twee winstpartijen terugkijken op een prima debuut. Arjan en Romke wonnen samen ook nog het dubbelspel. Rob van der Leeden trok zijn eigen plan deze avond en verloor juist van Simon en Frans maar ging wel steeds beter spelen gedurende de avond. Dit resulteerde in een knappe overwinning in een goede partij tegen Siemon waarmee hij toch met een positief gevoel de avond af kon sluiten.

Buitenpost 8 kende wat personele problemen en moesten daarom gebruik maken van een invaller uit de jeugd. De jonge Ilse van der Ploeg nam deze rol op zich en verbaasde vriend en vijand met twee overwinningen in vijf games op de ervaren Nico Bensdorp en Sietse Altena. Alleen Simon Meesters wist haar de baas te blijven. Een hele knappe prestatie van Ilse! Jaap Weterings had ook nog maar 1 wedstrijd ervaring bij de senioren en kwam in zijn tweede poging tot een mooie overwinning op Nico. Ook tegen Simon en Sietse bood hij goed partij maar kon hij net geen game naar zich toe trekken. Jacob Bos zorgde voor de ervaring aan Buitenpostkant maar dit bleek niet genoeg voor een winstpartij. Tegen Sietse en Nico kwam hij nog wel tot gamewinst maar meer zat er helaas niet in. Samen met Jaap speelde hij nog een leuke dubbelpartij die in vier games door YOS werd gewonnen. Zo eindigde de wedstrijd in een 3-7 nederlaag voor Buitenpost maar blijft vooral de knappe prestaties van de jonge spelers hangen.