Wedstrijdverslag Week 37 Heren 2 & 3

Op zaterdagmiddag werden er twee wedstrijden thuis gespeeld in de Noordelijke 2e divisie. Op verzoek van Emmen werd de wedstrijd van Buitenpost 3 naar 13:00 vervroegd en Buitenpost 2 en Argus 2 toonden zich solidair. Op papier twee zware dobbers voor de teams van Buitenpost.

Buitenpost 2 had het geluk dat Argus met een invaller op kwam dagen maar kon zich echter niet rijk rekenen. De invaller was namelijk de taaie Bart Oliva die lastig te verslaan is en bovendien waren ze zelf ook niet op volle oorlogssterkte met het missen van Jelle Bouwer. Gelukkig was Buitenpost 3 helemaal compleet zodat Johan Bosma kon invallen bij Buitenpost 2.
André Folmer begon met winst op Frank Schuur en Rolf van Essen kon dit een goed vervolg geven met een moeizame winst in vijf games op Bart. Johan verloor vervolgens van kopman Raymondo Bosch maar speelde heel behoorlijk. Het dubbelspel van André en Rolf ging in vier games verloren tegen Frank en Raymondo en daarmee was de stand weer gelijk. Daarna volgden twee verrassingen in het enkelspel. Rolf van Essen wist Frank Schuur te verschalken, alweer in vijf games, maar daarna verloor André van Raymondo en was het weer gelijk, 3-3. Johan zette Buitenpost weer op het goede spoor door Bart te verslaan in een spannende vijfsetter maar verloor daarna op dezelfde wijze van Frank. Tussendoor had Rolf zijn laatste partij verloren van Raymondo die daarmee ongeslagen bleef deze middag. André trok de stand in de afsluitende partij tegen Bart naar de gelijke eindstand waarmee beide teams goed konden leven.

Buitenpost 3 trad aan met Theo Hartman, Rolf Smid en Joost Mulder. Emmen speelde met Berold Ronde, Dennis Arends en Rudently Josepha.
De eerste helft was duidelijk voor Emmen, 0-5. Theo verloor van Rudently, Joost verloor van Berold en Rolf verloor met uitstekend spel en schitterende rally’s van Dennis en Rudently. Tussendoor ging helaas ook de dubbel van Joost en Theo in 5 games naar Emmen.
De tweede helft werd begonnen door Theo en Berold, op papier onbegonnen werk voor Theo. Maar met zijn harde droge klappen wist hij het Berold onmogelijk te maken en kon Theo het eerste punt voor Buitenpost noteren! Helaas kon dit goeie voorbeeld niet gevolgd worden door Joost en Rolf tegen Dennis en Berold. Ondertussen was het al 1-7 voor Emmen…
Joost trad in partij 9 aan tegen Rudently, vanaf bal 1 ging het crescendo en dit werd een goeie overwinning voor Joost in 3 games. In het slotakkoord wist Theo zijn knappe spel door te zetten tegen Dennis en nog een punt uit het vuur te slepen. Al met al had er meer ingezeten maar na een 0-5 achterstand is 3-7 niet verkeerd! Volgende week thuis tegen DTTC’78 gaat team 3 op zoek naar meer punten.