Wedstrijdverslag Week 37 Heren 4 & 5

In de 2e klasse C strijden Buitenpost 4 en 5 in een poule van acht om de bovenste vier plaatsen die recht geven op een vervolg in de promotiepoule. Na de overwinningen van vorige week thuis kwamen er nog twee overwinningen bij afgelopen vrijdag.

Buitenpost 4 speelde uit in Drachten tegen het plaatselijke 2e team en wist met 4-6 de nipte winst mee te nemen. Er werd begonnen met drie spannende vijfsetters. Harm van Wieren verloor van Uilke Komrij, Yvette Gombert trok de stand weer gelijk door van Luitzen Riemersma te winnen en Harry Antonissen moest het net afleggen tegen René Feenstra. Harm en Yvette verloren daarna het dubbelspel van Uilke en René en keken dus tegen een 3-1 achterstand aan. Harm en Harry speelde na het dubbel allebei weer een vijfsetter die dit keer wel in hun voordeel uit viel. Harm won van Luitzen en Harry was net de baas over Uilke. Drachten kwam nogmaals op voorsprong omdat Yvette niet voorbij René kon komen maar de eindsprint van Buitenpost bracht alsnog de winst binnen. Alle drie de spelers sloten af met hun tweede winstpartij van de avond.

In Dokkum speelde Buitenpost 5 de tweede wedstrijd van het seizoen tegen Dokkum 4 en net als vorige week werd de minimale winst behaald. Magan Tahir was voor de twee keer op rij de gevierde man door ongeslagen te blijven. In spannende vijfsetters was hij op knappe wijze Frans Dussenbroek en Jelmer van der Meulen de baas. Zijn laatste partij tegen Minne van der Meulen ging overtuigend in drie games. Menno de Kruif verslikte zich in Jelmer maar pakte daarna op fraaie wijze de winst op Minne. Tegen het lastige spel van Frans kon hij het vervolgens niet bolwerken. Jelmer de Graaf moest wachten op zijn laatste wedstrijd voordat hij op het scorebord kwam. Tegen Minne deed hij leuk mee maar was het niet genoeg voor winst en tegen Frans kwam hij er niet aan te pas. Tegen Jelmer van der Meulen was hij los en die liet hij in drie games kansloos. Het dubbelspel van Magan en Menno werd in winst omgezet tegen Frans en Jelmer.