Buitenpost 8 pakt uit met 2-8 zege op Ready 4

Een paar tafels verderop deed Buitenpost 8 het een stuk beter met een ruime zege. Jacob Bos had het vandaag flink op zijn heupen en was drie keer de beste in zijn enkelspelen. Zowel tegen Herro Orsel, Jin van Luik en Daniëlla van den Borg kwam Jacob niet in de problemen en verloor hij geen enkele set. Jiska Kingma volgde het voorbeeld van driemaal winst al moest ze in haar openingswedstrijd de eerste set afstaan tegen Jin van Luik. Het dubbelspel wisten ze samen ook te winnen van Herro van Orsel en Daniëlla van den Borg en dit deden ze ook overtuigend in drie sets. Hans Harkema zorgde voor het achtste punt door in zijn laatste partij tegen Jin van Luik terug te komen van een 2-0 achterstand en alsnog in vijf sets te zegevieren. In zijn eerste twee wedstrijden was het hem niet gelukt om 2-0 achterstanden om te draaien al won hij nog wel de derde set tegen Herro van Orsel. Door de overwinning nestelt Buitenpost 8 zich stevig op de derde plaats en hoeft er niet meer naar onderen gekeken te worden. De bovenste twee teams staan al iets te ver voor en dus lijkt de laatste podiumplaats al zo goed als vast te staan.