Dikke uitslagen bij tafeltennisjeugd Buitenpost

Het eerste jeugdteam van tafeltennisvereniging Buitenpost heeft zaterdag de thuiswedstrijd tegen Assen 2 verloren. De koploper was duidelijk een maatje een te groot. Met een 1-9 zege keerden de gasten terug naar de Drentse hoofdstad.
Voor Buitenpost kwamen Romke Havinga, Yde Weistra en Michael Steendam in actie. Assen verscheen met de vaste formatie Timothy Wong, Ryan Roordink en Iris Mulderij in de tafeltennisarena aan de Marconistraat. In de strijd tussen de nummers één en twee van de ranglijst lieten de gasten er geen enkele twijfel over bestaan wie de sterkste in de noordelijke jeugddivisie is.
Alleen Michael Steendam slaagde erin een punt voor de thuisclub te pakken door Iris Mulderij in een vijfsetter te verslaan. In een aantal andere partijen was Buitenpost ook dichtbij een zege, maar toonde Assen zich op de valreep geslepener en slagvaardiger.
In de tweede klasse stond de plaatselijke derby tussen de jeugdteams Buitenpost 3 en Buitenpost 2 op het programma. In aanloop naar deze burenruzie waren de messen behoorlijk geslepen. Het beloofde een spannende ontmoeting te worden met een uitslag die ergens dichtbij een remise zou uitkomen.
De werkelijkheid was anders. Buitenpost 3 – met Ilse van der Ploeg, Simon de Vries en Luca Messchendorp – verkeerde in een goede vorm. Zij zadelden hun verenigingsmakkers Cas Paauw, Sjors Paauw en Jaap Wouter Weterings met een royale nederlaag op. Het derde team zegevierde met maar liefst 9-1.
Voor Buitenpost 2 redde Sjors Paauw de eer middels een zege op Luca Messchendorp. Jaap Wouter Weterings was ook héél dichtbij een overwinning. In een spannende vijfgamer tegen Luca Messchendorp moest hij uiteindelijk toch nog het hoofd buigen: 14-12.
In de stand van de tweede klasse heeft promovendus Buitenpost 3 de tweede plaats nu stevig in handen. Van het team maakt ook Rienk van der Bijl deel uit. Buitenpost 2 staat op de derde plaats. Koploper is Vinkhuizen 1 dat zaterdag in Appingedam DTTC ’78 2 met 3-7 versloeg.

Buitenpost 4 loopt tegen twee nipte nederlagen op.

Christian de Jong en Meindert-Jan van der Meer kwamen gistermiddag twee keer in actie in Dokkum. In de eerste ontmoeting troffen ze GTTC 5 waarbij er spannende wedstrijden gespeeld werden.
De eerste vier wedstrijden gingen allemaal in de maximale drie sets met alleen het dubbelspel in het voordeel van Buitenpost. Robin Bos was aan de kant van GTTC net te sterk voor Meindert-Jan en Christian en Renayro Obia was net de baas over Christian. Meindert-Jan wist in de laatste wedstrijden wel te winnen van Renayro zodat het uiteindelijk een 3-2 verlies werd.
In de tweede ronde tegen het sterke Dokkum voltrok de wedstrijd zich op dezelfde manier al waren de wedstrijden hier iets minder spannend. Weer werd er in het dubbelspel het eerste punt gescoord en dit keer was het Christian die in de laatste wedstrijd het tweede punt wist te maken tegen Jan Jaap Miedema. Tegen Anne Marije Miedema lagen er geen kansen op winst voor Meindert-Jan en Christian.