Wedstrijdverslag Week 48 Heren 1 & Dames 1

Landelijke tafeltennissers Buitenpost zorgen voor gelijkspel én kampioensfeest!

Met een voorsprong van vier punten op nummer twee Amsterdam ’78 sloten Jaap van Tijum, Thomas Kuijer, Arnoud Hofman en coach Koen Molewijk het najaarsseizoen tafeltennis af met een uitwedstrijd in het Gelderse Ede. Het lokale tweede team van BIT.NL vormde zaterdag 1 december het laatste obstakel op weg naar de titel in poule G van de landelijke 3e-divisie. Om zeker te zijn van het kampioenschap moest er met 6-4 gewonnen worden van Yorick Schurink, Thomas Hebinck en Tom Hanegraaf.

Het voor lijfsbehoud strijdende BIT.NL schoot uit de startblokken en bezorgde vooral de enigszins gespannen Kuijer moeilijkheden; hij kwam zaterdag niet tot winst. Daarentegen serveerde de ervaren kopman van Tijum zich langs al zijn tegenstanders. Hij was (niet voor het eerst) goed voor drie cruciale punten. Hofman verspeelde tegen Schurink een matchpoint, maar kwam die klap goed te boven door alsnog voor twee zeges te zorgen. Meer dan een gelijkspel zat er voor de Buitenposters echter niet in omdat de Edenaren in het dubbelspel te sterk bleken.

Gelukkig kwam er goed nieuws uit Amsterdam: runner-up Amsterdam ’78 scoorde tegen degradant Stede Broec ‘slechts’ zeven punten en verloor de titel daardoor definitief uit het oog. Volgend jaar is TTV Buitenpost, voor het eerst in haar historie, te bewonderen in de landelijke 2e-divisie: een feestje waard!

Famkesteam sluit seizoen af met fantastische overwinning.

Op zaterdag 1 december reisden de famkes af naar Enschede en speelden tegen Entac 1. Christine Peterson speelde voor het eerst dit seizoen mee en beet het spits af tegen Tessa Fischer. Christine moest de eerste game nog in komen maar kon daarna goed haar spel spelen en won in 4 games van Tessa. De tweede wedstrijd van Christine tegen Marjolein Apeldoorn gaf wat betreft de gamestand een vertekend beeld aangezien de wedstrijd spannend was. Christine won deze in 3 games. Als laatste speelde ze tegen Kim Versteeg en begon met twee sterke games. Door aanvallend spel van Kim werd Christine onder druk gezet, maar later wist Christine dit toch goed om te buigen en won de vijfsetter. Simone Pander zat niet lekker in haar spel tegen Marjolein, maar wist na vijf spannende games toch aan het langste eind te trekken. Tegen Kim speelde Simone erg goed en aanvallend en won deze wedstrijd dan ook in 3 games. In de laatste wedstrijd liet Simone Tessa een game pakken door focusverlies maar wist deze gezellige wedstrijd in 4 games winnend af te sluiten. Linda Kleiker kwam in haar eerste wedstrijd helaas te laat op gang en verloor met 11-9 in de vijfde set van Kim. Hierna wist ze zich goed te herpakken en speelde sterk tegen Marjolein en Tessa. Deze beide wedstrijden werden in 3 games gewonnen. Simone en Linda speelden samen een sterk dubbel tegen Tessa en Kim en wonnen deze vrij eenvoudig in 3 games. Eindstand: 1-9 winst voor de famkes. Hiermee zijn de famkes wederom als tweede geëindigd in de derde divisie dames.