Wedstrijdverslag Week 47 Heren 1 t/m 3

Sporters TTV Buitenpost 1 verstevigen koppositie na walk-over in Katwijk

De kampioenskansen vergroten; dat was zaterdag 24 november het doel van tafeltennissers Jaap van Tijum, Thomas Kuijer en Arnoud Hofman. Voor de een-na-laatste wedstrijd van het landelijke 3e-divisie-seizoen reden zij al vroeg in de middag naar Katwijk. In de kustplaats speelden zij de belangrijke uitwedstrijd tegen de hekkensluiter van poule G: TTV Rijnsoever 1 (Jeroen Holten, Johan Vliegenthart en Pascal Breuer).

In eigen huis kende de Friese ploeg nog de nodige problemen met dit team, maar in Katwijk troffen zij een aangeslagen tegenstander. Hofman, Kuijer en van Tijum bleven zonder groots te spelen op de been in zowel de enkelwedstrijden, als het dubbelspel. Holten liet Hofman nog wel flink zweten. De lange Heerenvener wist een 10-6 achterstand in game vier ternauwernood om te buigen. Voor van Tijum bleef het zaterdag bij twee enkelspelzeges omdat Vliegenthart zijn laatste wedstrijd geblesseerd op moest geven. Dankzij dit makkelijk verdiende punt lieten de Buitenposters hun opponenten puntloos achter: 0-10.

Achtervolger Amsterdam ’78 won zaterdag fors van Pecos (8-2), maar kon niet voorkomen dat TTV Buitenpost verder afstand nam. Met nog één competitieronde te gaan staan Kuijer, van Tijum en Hofman nu vier punten los. Volgende week hopen zij in Ede (Gelderland) het kampioenschap definitief veilig te stellen. Daar nemen zij het op tegen BIT.NL, een team wat zich juist hoopt veilig te spelen.

Buitenpost 2 – Actief Vries 1 9-1

Buitenpost 2 zette afgelopen zaterdag een reuzenstap richting het kampioenschap in de Noordelijke 2e divisie. In de eigen zaal werd Actief Vries op een ruime nederlaag getrakteerd. André Folmer bleef eenvoudig overeind en won al zijn enkelwedstrijden zonder een game af te staan. Jelle Bouwer had alleen tegen Gert Jan Huiskes een extra game nodig maar kende ook een prima dag. Samen pakten André en Jelle ook het dubbelspel door te winnen van Wouter Emmens en Gert Jan. Rolf van Essen voegde twee prima overwinningen op Thomas Rass en Wouter toe aan het totaal. Alleen Gert Jan was hem de baas in een leuke wedstrijd. Later op de avond kwam het nieuws dat de concurrenten elkaar pijn hadden gedaan zodat er in de laatste speelronde maar 1 of 2 punten nodig zijn om het kampioenschap definitief binnen te halen.

Buitenpost 3 – GTTC 4 uitslag 4 -6

Joost Mulder begon de wedstrijd tegen de kopman van de Groningers Ruud Peters. De eerste games had Joost het moeilijk maar hij begon steeds beter te spelen, helaas verloor hij de derde game met 10-12. Gelukkig begon good old Theo Hartman prima aan deze wedstrijd en won in drie games van Bas Veenhoven. Daarna speelde Johan Bosma tegen Niels Alberts een goede partij, maar Niels bleek toch sterker. Het dubbel van Joost en Theo werd ook verloren. In een spannende vijfsetter knokte Theo voor wat hij waard was, maar Ruud was deze keer niet te houden. Joost speelde tegen Niels een prima partij en won deze dan ook vrij eenvoudig. Johan speelde tegen Bas een vijfsetter, maar wederom bleef hij met lege handen achter. Theo had het moeilijk met Niels, speelde spannende games en knokte zich uiteindelijk toch naar de overwinning. Johan ging deze dag steeds beter spelen en kwam tegen Ruud met 2-0 voor en in de vierde set had hij nog twee matchpoints. Maar zoals zo vaak deze competitie kon hij het niet met winst afsluiten. Ook de laatste partij was nog heel spannend, het was niet te voorspellen wie de partij van Joost tegen Bas zou winnen. Maar mede door twee super knappe ballen in de laatste rally’s, pakte Joost de overwinning.