Wedstrijdverslag Week 44 Heren 1 t/m 3

Tafeltennissers Buitenpost 1 verhogen druk op koploper Amsterdam ’78

Met nog vier wedstrijden te gaan in poule G van de landelijke 3e-divisie, hoopten Jaap van Tijum, Thomas Kuijer en Arnoud Hofman op zaterdagmiddag 3 november een inhaalslag te maken. Om zicht te houden op koploper Amsterdam ’78 1 moest er in de eigen vertrouwde en vooral frisse zaal een goed resultaat geboekt worden tegen middenmoter Pecos 3, wat met Jens Wiersma, Thomas Jansen en Yoni Evers een net zo fris, jeugdig en talentvol team opstelde.

De Buitenposters schoten zaterdag uit de ‘Friese-startblokken’. In de eerste zes wedstrijden werd er slechts één game verloren en al snel stond er een 6-0 voorsprong op het scoreformulier. Pas in wedstrijd zeven wist Pecos haar eerste punt te noteren; de geroutineerde van Tijum verslikte zich in ‘youngster’ Wiersma. Kuijer (tegen Jansen) en Hofman (tegen Wiersma) wonnen hun laatste enkelwedstrijden pas aan het einde van de beslissende game. Opgelucht zorgden zij voor een klinkende 9-1 overwinning.

Omdat Amsterdam ’78 in Gelderland (Ede) bleef steken op een gelijkspel, zit Buitenpost 1 de koploper inmiddels op de hielen; het gat bedraagt slechts twee punten. Over twee weken hopen de Friezen hun jacht te vervolgen. Dan ontvangen zij een andere middenmoter: Stede Broec 1.

Buitenpost 2 haalt onverwacht veel punten in Harkstede

Al klagend en steunend vertrok Buitenpost 2 zonder al te veel verwachtingen voor een uitwedstrijd bij nummer drie Argus 2. Met wat fysieke en mentale klachten was het duidelijk dat er nog wat werk aan de winkel was tijdens de heenreis en het inspelen. Gelukkig gebeurde dit ook en eenmaal op stoom liepen de Buitenposters van 2-3 uit naar een ruime 2-8 overwinning. Rolf van Essen kwam langzaam op gang tegen Frank Schuur maar zorgde samen met André Folmer voor een gestolen puntje in het dubbelspel, 12-14 in de vijfde set. Daarna ging het al een stuk beter tegen Thijs Groenevelt en de afsluiter mocht er zijn met een onverwachte zege op Raymondo Bosch. André ontsnapte tegen diezelfde Raymondo aan verlies maar won daarvoor wel overtuigend van Thijs en eindigde met een strakke zege in drie games op Frank. Hij bleef dus voor de vijfde keer dit seizoen ongeslagen. Jelle Bouwer had verrassend weinig moeite om dit voorbeeld van André te volgen en won driemaal zonder in de problemen te komen. Af en toe moest het lichaam weer even los komen maar door slim en goed te spelen op de belangrijke momenten hoefde Jelle alleen maar een game af te staan tegen Frank en Thijs. Buitenpost verstevigde door de overwinning de koppositie en staat nu drie punten voor op GTTC 3.

Buitenpost 3 pakt punten tegen koploper

Bij team 3 is het spannend onderin de poule, het is dus noodzaak om de tweede competitie helft meer punten te pakken.
Vrijdag speelde Buitenpost tegen koploper Emmen 1. Joost Mulder speelde de eerste partij tegen Rudently Josepha een prima partij en zette Buitenpost op voorsprong. Daarna nam Johan Bosma het op tegen Dennis Arends, dit was echt een spannende partij met mooie rally’s. Johan speelde weer als vanouds, maar helaas werd de partij wel in de vijfde set in zijn nadeel beslist. Theo Hartman trof een vanavond wel heel sterk spelende Berold Ronde. De eerste game kon Theo nog winnen, maar daarna was er geen houden meer aan. Het dubbel van Joost&Theo tegen Dennis&Berold was ook weer spannend. Maar de Buitenposters speelden met veel overtuiging en pakten knap de overwinning.
Na het dubbel zette Buitenpost goed door. Joost speelde prima, zijn forehand was weer geweldig en hij pakte een hele knappe overwinning op Dennis. Theo won daarna in 3 games van Rudently en zo kwam Buitenpost verrassend op een 2-4 voorsprong. Johan kon het daarna tegen kopman Berold niet bolwerken. Daarna weer een spannende vijfsetter van Theo tegen Dennis. Theo verloor de eerste twee games, maar kwam sterk terug en met grote krachtinspanning won hij deze partij toch nog. Ook Joost kon tegen Berold geen potten breken. In de laatste partij kon het publiek genieten van een super spannende partij. In de vijfde game stond het nog 9-9, maar helaas troffen de laatste twee aanvallen van Johan tegen Rudently geen doel. Maar al met al een knappe prestatie om 5-5 tegen de koploper te spelen.