Wedstrijdverslag Week 45 Heren 3

Buitenpost strijdend ten onder

Vrijdagavond speelde Buitenpost 3 de inhaal wedstrijd tegen FTTC 2.
Rolf Smid begon sterk tegen Raymond Stodel, maar halverwege keerde de partij en Raymond won vrij gemakkelijk de laatste games.
In de tweede partij had Theo Hartman het moeilijk tegen een sterk spelende Douwe van der Wal, die de partij in drie games besliste.
Johan Bosma had een prima start tegen Henk Jansma en won deze partij met overwicht.
Daarna kwam een moeilijke dubbelpartij, de combinatie Douwe & Raymond zijn aanvallend heel sterk.
Theo & Rolf sleepten er nog wel een gamewinst uit, maar daar hield het wel mee op.
Vervolgens bouwde Douwe de voorsprong van Franeker tegen Rolf verder uit.
Johan en Raymond waren aan elkaar gewaagd en speelden een spannende vijfsetter, thuis had Johan nipt gewonnen, maar deze keer pakte Raymond de overwinning.
Gelukkig kon Theo tegen Henk weer een punt voor de Buitenposters op het scorebord brengen.
Johan pakte tegen Douwe de eerste game, maar daarna bleek Douwe toch een maatje te groot voor Johan.
Rolf begon tegen Henk wederom met een 2-0 voorsprong. Maar Rolf zat niet lekker in zijn vel en speelde meer tegen zichzelf dan de tegenstander.
Henk begon steeds beter te spelen en kreeg meer zelfvertrouwen en kon uiteindelijk de wedstrijd met 3-2 winnend afsluiten.
In de slotpartij stond Theo weer als vanouds te beuken en Raymond kon daar niet veel tegenin brengen.
Met zijn tweede overwinning van de avond werd de eindstand FTTC tegen Buitenpost 7-3.
De volgende wedstrijden speelt Buitenpost tegen de naaste concurrenten zal het moeten strijden voor lijfsbehoud in deze klasse.