Zege op hekkensluiter geeft TTV Buitenpost 1 wat lucht

Om de kansen op handhaving in de landelijke 2e-dvisie levend te houden moesten tafeltennissers Jaap van Tijum, Thomas Kuijer en Arnoud Hofman op zaterdag 30 maart afrekenen met de rode lantaarndrager: US 2. Aan de start van het seizoen speelden de Buitenposters nog gelijk, maar in eigen huis hoopten zij tegen Pieter Danes, Jos Prinzen en Arco Visser nu wél een broodnodige zege te boeken.

In Buitenpost bleef de ervaren van Tijum foutloos. Hij speelde slechts twee enkelpartijen omdat Danes, in zijn verloren wedstrijd tegen een sublieme Kuijer, geblesseerd raakte. Hofman had het geluk niet aan zijn zijde. Hij verloor tweemaal in vijf games, met beide keren slechts twee punten verschil. Wel droeg hij zijn steentje bij door Visser op een nederlaag te trakteren, iets wat Kuijer zaterdag niet voor elkaar kreeg. Wel nam Kuijer revanche op Prinzen, die hem in de hoofdstad nog te slim af was. Kopman van Tijum en partner Kuijer zorgden met het tweede gewonnen dubbelspel van het seizoen voor een cruciaal zevende punt.

Door de 7-3 overwinning is het vlaggenschip nu tijdelijk terug te vinden op de veilige vierde plek, boven concurrent ENTAC en hekkensluiter US. De komende wedstrijden zal blijken of Buitenpost ook volgend seizoen kan genieten van landelijk 2e-divisie-tafeltennis.