Fraaie remise Buitenpost jeugdteam 3 tegen koploper

Jeugdteam 3 van tafeltennisvereniging Buitenpost heeft zaterdag een uitstekend resultaat behaald tegen de onbetwiste koploper Vinkhuizen 2. In de eigen thuishal aan de Marconistraat speelden de blauwgelen gelijk: 5-5.
Buitenpost, dat in Groningen de uitbeurt tegen Vinkhuizen met 8-2 had verloren, ging uitstekend van start tegen de lijstaanvoerder. Na vijf partijen stond er een 4-1 voorsprong voor de thuisclub op het bord. Vinkhuizen wilde niet met de eerste seizoensnederlaag worden opgescheept en schakelde een tandje bij. Het resulteerde uiteindelijk nog in een gelijkspel.
Voor Buitenpost 3 kwamen Simon de Vries, Rienk van der Bijl en Ilse van der Ploeg in actie. Laatstgenoemde wist al haar drie partijen te winnen. Simon de Vries zegevierde één keer en was tegen Mak Cats dichtbij een tweede zege. Rienk van der Bijl moest deze eerste returnronde drie keer de eer aan de tegenstander laten. Het dubbelspel werd een prooi voor Buitenpost.
Naast Mak Cats trad Vinkhuizen aan met Gerben Steringa en Jerry Zhuo. De Groningers lijken onbedreigd op het kampioenschap in poule A van de tweede klasse in district Noord af te stevenen. Debutant Buitenpost 3, dat ook Luca Messchendorp in haar gelederen heeft, staat op een verdienstelijke tweede plaats. De eerste achtervolger is Buitenpost 2 met de gebroeders Cas en Sjors Paauw en Jaap Wouter Weterings.
Buitenpost 2 won zaterdag de slag om de derde plaats van Nordic 1. De Kollumers werden met een 8-2 nederlaag naar huis gestuurd.