Jeugdteam 2 toont veerkracht in Appingedam

Het tweede jeugdteam van tafeltennisvereniging Buitenpost heeft zaterdag in Appingedam getoond over de nodige veerkracht te beschikken. Na een 3-1 achterstand zegevierden de blauwgelen uiteindelijk met 4-6 tegen DTTC ’78 2.
In de openingspartij toonde Sjors Paauw zich de meerdere van Ruben Bolt, waardoor Buitenpost op 0-1 voorsprong kwam. Daarna pakten de Damsters drie zeges op een rij. Robert Nijboer was te sterk voor Ilse van der Ploeg (zij verving Jaap Wouter Weterings), Jarne Blokzijl versloeg Cas Paauw en ook de dubbelpartij was voor de thuisclub.
Na het dubbelspel bleek Buitenpost te zijn warmgedraaid. Sjors Paauw haalde een maximale score door ook z’n twee resterende partijen te winnen. Cas volgde het voorbeeld van z’n broer door eveneens nog twee zeges te boeken. Ilse van der Ploeg schreef het resterende punt voor de gasten achter haar naam.
Door de zege in Appingedam liep Buitenpost 2 flink in op het derde jeugdteam van Buitenpost. Deze formatie moest zaterdag in Kollum de zege laten aan Nordic 1 (6-4). In de stand staat Buitenpost 3 op de tweede plaats met 32 punten uit zes wedstrijden. Buitenpost 2 volgt op drie punten en heeft eveneens zes duels gespeeld.
Komende zaterdag – 6 april – heeft Buitenpost 2 geen competitieverplichtingen. Buitenpost 3 neemt het op tegen DTTC ’78 2. Plaats van handeling is de sportzaal aan de Bernhardlaan in Kollum. De aanvang is 12.00 uur.