Wedstrijdverslag Buitenpost 8 – Bergum 2

Afgelopen vrijdag speelde Buitenpost 8 de openingswedstrijd van dit seizoen. Jacob mocht het spits afbijten tegen W. Kobus. De eerste twee sets leken veelbelovend met een 10-12 en een 15-13. Daarna nam Kobus het over. Jacob speelde deze avond erg sterk en wist de daarop volgende partijen wel naar zijn hand te zetten.

Siedo begon tegen G.J. van Hooff. De eerste set was voor de tegenstander, maar Siedo kwam knap terug en pakte de tweede set. Van Hoof bleek toch te sterk en won in vier sets. De laatste game spande erom, maar met een 13-15 moest Siedo zich toch gewonnen geven. Ook de rest van de avond kwam Siedo ondanks stabiel spel niet tot winst.

Hans opende als enige met een mooie winstpartij. In vier sets wist hij van de heer Doldersum te winnen. Het spel van G.J. van Hooff was niet aan Hans besteed, en deze ging in een driesetter naar de tegenstander. In zijn laatste partij tegen W. Kobus werd het erg spannend. De eerste en derde set wist Hans te pakken. De tweede en vierde set werden verloren met 13-15, en in de vijfde set bleek het vaatje leeg. Hans verloor met 7-11.

De dubbel ging in vier sets naar de tegenstander. Aan het einde van de avond was de stand 3-7. Hiermee gaan we door naar 8 februari (MTV). De kop is eraf.