Wedstrijdverslag Week 46 Dames 1 & Heren 1 t/m 3

Heren TTV Buitenpost 1 halen uit en pakken koppositie

Zelden was het zo spannend in poule G van de landelijke derde divisie-tafeltennis. Een gaatje van slechts twee punten. Dat hoopten de Buitenposter-tafeltennissers Jaap van Tijum, Thomas Kuijer en Arnoud Hofman zaterdagmiddag 17 november goed te maken op koploper Amsterdam ’78. In de eerste van drie ‘finalewedstrijden’ moesten zij daarom ruim winnen van het op lijfsbehoud azende Stede Broec 1; Ronald Koomen, Roy Broersen en kopman Rogier Wijker.

Eerder dit seizoen verspeelde Hofman tegen Wijker vier matchpoints. In Buitenpost gooide Wijker het onderlinge duel sneller op slot (0-3). Voor de gasten uit Grootebroek bleef het zaterdag bij dit ene punt. Kuijer en van Tijum speelden zich onverstoorbaar naar drie enkelzeges. Vooral de overwinningen op de aanvoerder van Stede Broec waren speciaal te noemen; Wijker verloor pas zijn tweede en derde wedstrijd van het seizoen. Hofman wankelde in zijn enkelpartijen, maar bleef met kunst-en vliegwerk overeind. Kuijer en van Tijum zorgden voor de kers op de taart met een overwinning in het dubbelspel: 9-1.

Na afloop kwam er goed nieuws uit Katwijk, waar concurrent Amsterdam ’78 slechts gelijk wist te spelen bij Rijnsoever. Door die puntendeling heeft Buitenpost, met nog twee wedstrijden te gaan, de koppositie overgenomen en dat proberen Hofman, van Tijum en Kuijer de komende weken zo te houden.

Dames 1 speelt gelijk.

Tijdens de laatste thuiswedstrijd speelden de famkes tegen de dames van SVE 3. Linda begon de middag tegen Yusra Almudhafar en verloor deze wedstrijd met met een vijfsetter. De tweede wedstrijd wist Linda door goed spel te winnen in 3 games van Cynthia Lems. Als laatste speelde Linda een zinderende vijfsetter tegen Judith Stoef en wist door koel te blijven deze wedstrijd in winst om te zetten. Anine speelde haar eerste wedstrijd niet lekker maar wist toch van Judith te winnen in 3 games. Haar tweede wedstrijd speelde Anine wel beter, maar moest de kopvrouw van SVE, Yusra, na 3 games feliciteren. In de laatste wedstrijd wist Anine goed zelf te spelen en won dan ook in 3 games van Cynthia. Rianne had deze middag wat opstartproblemen tegen Cynthia en Judith. Ze verloor respectievelijk met 3-1 en 3-0 van deze dames. In haar laatste wedstrijd wist Rianne zich goed te herpakken en wist de wedstrijd van Yusra te winnen in 4 games. Rianne dubbelde samen met Linda en wisten van een 2-0 achterstand tot 2-2 terug te komen. Helaas hielden ze hun goede spel niet vast in de laatste game en verloren met 3-2. Eindstand: 5-5.

Buitenpost 2 voldoet aan opdracht met 6-4 thuiszege op ODI 1.

Eerder in de week had concurrent GTTC met 6-4 gewonnen en dus was de opdracht om minimaal hetzelfde te doen in de eigen wedstrijd. Dit lukte ook maar gemakkelijk ging het zaterdagmiddag niet. André Folmer begon tegen Anko Baarda en de kopmannen maakten er een mooie strijd van. André haalde alleen in de tweede set zijn hoge niveau maar in de andere games was het werken. De slechte start in de vijfde en beslissende game kwam hij niet meer te boven. De volgende vijfsetter werd gelukkig wel in het voordeel van Buitenpost beslist, invaller Joost Mulder versloeg Jan Ale Maat in een boeiend gevecht. Rolf van Essen klopte daarna John Warners in vier close sets en daarmee werd de voorsprong gepakt. Die verdween echter weer snel door een terechte nederlaag in het dubbel van André en Rolf die hun meerdere moesten erkennen in Anko en Jan Ale. Daarna was Joost dichtbij een stunt maar ondanks een matchpoint in de vierde game moest hij toch de winst aan Anko laten. André kende vervolgens geen problemen met John en ook Joost leek dit even later te kunnen herhalen, maar John knokte zich terug en dwong Joost toch tot een vijfsetter die hij gelukkig wel pakte. Tussendoor had Rolf gewonnen van Jan Ale door zich goed vast te bijten na verlies in de eerste game. In zijn laatste partij kwam hij er niet aan te pas tegen Anko waardoor André de laatste wedstrijd van Jan Ale moest winnen om aan de opdracht te voldoen. Dit deed hij zonder in de problemen te komen en daarmee werd het een prima teamprestatie uiteindelijk met allemaal twee winstpartijen.
Met nog twee wedstrijden te gaan blijft de voorsprong op GTTC drie punten en zal de in laatste wedstrijd in Buitenpost tijdens het onderlinge duel de beslissing vallen.

Buitenpost 3 wint tegen concurrent DTTC

Vrijdag speelde Buitenpost 3 een belangrijke wedstrijd in de strijd om plek 4 in de poule tegen DTTC. Johan Bosma begon tegen Baraa Hashem en wisselde hele goede games af met matige games en verloor in een vijfsetter. Theo Hartman won vervolgens in drie sets van invaller Hans van de Berg. Ook Joost begon goed met een overwinning op Lennerd Froma. Bij het dubbel van Joost&Theo tegen Baraa&Lennard waren er een paar spannende games. In de vierde game gaven de Buitenposters de voorsprong op het eind uit handen en daarmee kwam DTTC terug op 2-2. Hierna zette Johan Buitenpost weer op voorsprong door van Hans te winnen. Daarna speelde Joost de wedstrijd van de avond tegen Baraa, na een achterstand wist hij er een vijfsetter van te maken. In deze vijfde set kwam Joost met 0-6 voor en nam Baraa een time-out. Dit hielp niet want Joost liep uit tot 0-8. Daarna kwam Baraa wel weer terug tot 6-8 en nam Joost een time-out. Toen werd het 8-8 en Joost herpakte zich en kwam met 8-10 voor. Enkele lange rally volgden waarbij Joost met smashes niet langs de goed verdedigende Baraa kon komen. Met een overspinbal van Baraa op de kant van de tafel ging uiteindelijk de winst met 14-12 naar DTTC. Buitenpost liep daarna verder uit met winstpartijen van Theo op Lennard en Joost op Hans. Het lukte Johan niet tegen Lennard te winnen en het werd 4-5. Voor de slotpartij tegen Baraa had Theo zijn beste spel van de avond bewaard en won heel knap in 3 games waarmee hij de overwinning veilig stelde, 4-6.