Wedstrijdverslag Week 45 Jeugd

Buitenpost 1 – GTTC 2 10-0, Buitenpost 3 kampioen

Afgelopen zaterdag werd er in de eigen zaal een inhaalwedstrijd gespeeld in de 1e klasse. Buitenpost 1 met Romke Havinga, Sjouke Spijkerman, Michael Steendam en Yde Weistra ontvingen de jongens van GTTC 2. Oscar Antonio Hoppen, Tim Elferink en invaller Lennart van der Glas waren met de vader van Tim mee gereden naar Buitenpost. Na drie wedstrijden bleek het voor GTTC een zware middag te worden en voor Buitenpost een middagje punten scoren. Michael versloeg Lennart, Romke won van Tim en Sjouke was de baas over Oscar Antonio. Yde dubbelde mee en won samen met Romke van Oscar Antonio en Lennart. Buitenpost kwam na de dubbel nog maar een keer in de problemen en dat was in de wedstrijd tussen Michael en Oscar Antonio. Na vier spannende games stond het 2-2 en moest de laatste game de beslissing brengen. Hierin was Michael overduidelijk de sterkste en zo werd het toch de maximum score in Buitenpost. Het team zet zo een grote stap richting het kampioenschap.

In Groningen werd Buitenpost 3 kampioen in de 5e klasse A van de Table Stars competitie. Meindert-Jan van der Meer en Mickay Lubben waren het hele seizoen al te sterk voor de concurrentie en ook gister werd er weer twee keer gewonnen. Het grootste gevaar kwam van Buitenpost 4 die met Luca Messchendorp en Christian de Jong op de tweede plaats eindigden. Een mooie prestatie van deze debutanten in de competitie. Luca presteerde het om het hele seizoen ongeslagen te blijven. Mickay en Meindert-Jan hadden al wat meer ervaring in de competitie en zijn toe aan een stapje hogerop