Wedstrijdverslag Week 41 Heren 4 t/m 8

Team 4 neemt 9 punten mee uit Leeuwarden

Afgelopen maandag speelde team 4 al haar wedstrijd tegen DOV. Christiaan Zoethout viel in omdat Harm deze avond niet kon spelen. Bij zijn debuut bij Buitenpost in de 2e klasse toonde hij direct aan zich hier prima thuis te voelen. Hij kwam tot twee overwinningen op basis van mooi aanvallend spel.
Yvette leverde in haar enkelspellen slechts 1 game in en scoorde met soepel en sterk aanvallend initiatief dus 3 punten. En zij was in feite ook verantwoordelijk voor de winst in het dubbel met haar sterke spel.
Harry scoorde ook 3 punten, maar had veel meer moeite – hij scoorde in totaal slechts 13 punten meer dan zijn tegenstanders, en Melle de Boer gaf hem puik partij maar verloor wel in 5 games, na een 2-0 voorsprong en 16-14 verlies in de 4e set (Harry ging “door het oog van de naald” zullen we maar zeggen).
Het blijft spannend in deze poule omdat later in de week ook andere ploegen grote uitslagen noteerden. Delta Impuls 3 behoudt de beste papieren, maar het spel is nog niet gespeeld!

Buitenpost 5 haalt grote overwinning in Haskerdijken

Buitenpost 5 won de uitwedstrijd van Delta Impuls 5 met 2-8. Magan Tahir en Menno de Kruif wonnen allebei drie wedstrijden. Tegen Niels van der Mey hadden ze beiden het maximale aantal games nodig, het was dan ook geen grote verrassing dat deze Niels uiteindelijk toch een punt pakte, Nuas Yonnus was het slachtoffer. Gelukkig won Nuas wel zijn andere twee wedstrijden van Remco de Boer en Jan Zuur. Het dubbel van Menno en Nuas liep niet zo soepel zodat dit punt naar Delta Impuls ging. Door de overwinning doet Buitenpost 5 goede zaken om de bovenste vier te halen.

Buitenpost 6 zet wederom grote stap

Buitenpost 6 deed hele goede zaken in de strijd om het kampioenschap. Hans van der Wey, Christiaan Zoethout en Tjipco Alma waren veel te sterk tegen Effect ’78 1 uit IJlst. Christian Wahle, Jan van den Berg en Alex Matei deden er alles aan maar konden slechts drie games noteren. Aan het eind van de avond stond er een 10-0 eindstand op het papier. Daardoor staat men nu 17 punten voor op de nummer 2 Bergum.

Gelijkspel voor Buitenpost 7

Vrijdagavond moest team 7 van Buitenpost aantreden tegen Ready 2. Het team dat ongelukkigerwijs kampt met blessures en andere ongemakken zorgde mede dankzij invallers uit de jeugd tot nu toe toch voor goede resultaten. Man van deze avond was zonder twijfel Michael Steendam die voor het eerst inviel en geen enkel ontzag kende voor zijn tegenstanders. Hij wist in een fantastische vijfsetter knap te winnen van Ivor Hannema. Vervolgens speelde hij ook een zeer verdienstelijke vijfsetter tegen Gago Kachatryan welke ongelukkig werd verloren. En ook tegen Guido wist hij een set te pakken. Een ongelooflijke goede prestatie voor een debutant in deze klasse.
Arjan en Romke wisten deze avond vrij overtuigend het dubbel tegen Ivor en Gago naar hun hand te zetten. Romke wist deze avond nog één wedstrijd te winnen tegen Gago wederom in een spannende vijfsetter. Nadat Michael eerder op de avond nog van Ivor had gewonnen bleef hij echter de rest van de avond ongeslagen tegen Romke en Arjan. Het andere punt van de avond kwam nog wel op naam van Arjan door Guido te kloppen. Mede dankzij de jeugd werd op deze avond dus een verdienstelijke 5-5 geboekt. Woensdag aanstaande wacht alweer de return van deze wedstrijd in Leeuwarden.

Buitenpost 8 deelt de punten

In de vijfde klasse speelde het laatste team een remise tegen ODI 3. Wichard Pander werd de man of the match met drie overwinningen, vooral de wedstrijd tegen Sietse Verbeek was goed opgebouwd en sterk afgemaakt in vier sets. Hij bouwde de avond keurig op met winst in 4 sets tegen Douwe van der Zee en sloot de avond af met een strakke 3-0 tegen Gerrie Koekoek. Jacob Bos begon de avond goed, door op karakter te winnen van Gerrie. Tegen Sietse en Douwe deed hij er alles aan om te winnen maar uiteindelijk bleken de heren van ODI toch te sterk. Voor Siedo Spijkerman was het een leerzame maar lastige avond. Het senioren spel bleek toch anders te zijn dan verwacht. Alle wedstrijden werden dan wel met 3-0 verloren, maar in de laatste wedstrijd tegen Douwe was er zeker al verbetering te zien. Buitenpost 8 staat nu met 29 punten op de derde plaats met 1 wedstrijd minder gespeeld dan ODI 3 en YOS 3. Volgende week is er een vrije week, 26 oktober wacht Delta Impuls 7 waar zeker kansen liggen.